Wednesday 11 February 2015

Hiburan : Online Streaming - Alternatif Terbaru Menikmati Saluran TV dan Filem




Assalamualaikum..

Dah lama tak menulis disebabkan ada beberapa perkara perlu diutamakan jadi penulisan di blog ni terpaksa berehat sebentar.

Walau apapun, arip kembali dengan entri pendek berkenaan online streaming. Apa itu online streaming? Ia merupakan cara kita menonton filem/ TV secara langsung atau tertunda di internet. Arip juga merupakan die hard fans untuk online streaming. Kenapa? Sebabnya rumah arip cuma ada internet sahaja saja. Takde  ASTRO dan memburukkan keadaan nak pakai antena biasa saluran apapun xdapat nak tengok.

Disebabkan jarang nak tengok TV sangat, jadi rasanya agak kurang berbaloi untuk subscribe ASTRO yg kena bayar bulan-bulan. Nal pasang ASTRO NJOI pun rasa macam dah malas.Basic channnel dan bila hujan siaran tak boleh tengok jugak.Jadi apa alternatif yg arip ada? Haaaa....kita streaming online saja.

Alhamdulillah dengan Streamyx berkelajuan 1Mbps pun dah cukup nak streaming. Lagipun dah bulan-bulan bayar Streamyx, rugi jugak tak gunakan sepenuhnya kelebihan yang ada. Lagi satu nak lagi best, korang connect la PC/ Laptop tu ke TV korang. Memang terbaik la...Contohnya macam kat bawah nie...Tgh layan spongebob..


Connect Laptop ke TV anda

Kalau yang subscribe streamyx smpai 4Mbps tu...lagi best streaming, especially streaming movie HD. So, meh nak share few favourite streaming website yang kompem best.


1) Website TV Malaysia : 
   
     TV 1 dan TV 2:
     http://myklik.rtm.gov.my/tv

 


     Media Prima Channel :
     Yang ni kena register dulu. Free ja register. Macam-macam ada kat tonton nie.
     http://www.tonton.com.my/channels?q=network
   
 


    TV Al-Hijrah :
    http://www.tvalhijrah.com/Live@TV-Alhijrah.aspx


    
    Astro Awani :
    http://www.astroawani.com/videos/live




     Alternatifnya, ada satu website yang kumpulkan TV1 dan Channel Media Prima sekali.
     http://www.tv3malaysia.net/




2) Untuk kaki bola pulak, boleh singgah website streaming bola.
    http://www.ronaldo7.net/
    
    Website terbaik bagi arip. Kena sabar sikit test satu-satu streaming page dia dan juga 
    banyak ads pop-up. Tapi takpe la. Dah xde ASTRO nak wat camna. Ni pun boleh la.


Link streaming pada anak panah pink tu


3) Untuk kaki movie oversea...
    
    Putlocker :
    http://putlocker.is/





    Megashare :
    http://www.megashare.to/




So, itu la rasanya my best favourite streaming website. Yang lain tu ada lagi, yang teratas adalah my most visited streaming website setakat nie. Arip bukan nak promote mana-mana website, just nak share saja dengan semua.

Streaming ni bukan setakat kat laptop atau PC sahaja, bagi yang ada tab dan telefon yang mempunyai OS dan internet browser yang terkini dah boleh tengok dekat tab/telefon masing-masing. Kalau pakai data plan tu kalau boleh sila jauhkan la sebab memang akan makan data banyak. Kalau ada WIFI yang cun kelajuannya...memang enjoy...

Okey, itu saja untuk entri kali nie. Jumpa lain lain kali.

No comments:

Post a Comment